miercuri, 3 august 2011

One day trip to Campina

Va ziceam undeva prin februarie, ca o sa scriu o serie de posturi despre diferite locuri pe care le-am vizitat. Cea de-a doua parte a acestor posturi "One day trip to..." este dedicata orasului Campina. Saptamana trecuta am fost la Campina , in special pentru a vizita muzeul dedicat Iuliei Hasdeu , care mi-a placut foarte mult , dar am fost si la muzeul "Nicolae Grigorescu" care nu mi-a placut din mai multe motive principalul fiind faptul ca nu am fost niciodata atras de picturi.

Am decis sa ma duc la Campina in special pentru muzeul memorial "Iulia Hasdeu" (cum v-am spus si mai sus) despre care citisem si auzisem numai vorbe bune. Muzeul mai este numit si "Castelul Iulia Hasdeu" , dar nu este chiar un castel , chiar daca arata putin a unul. Castelul este foarte frumos, cu multe elemente mistice, ezoterice si in special cu elemente legate de spiritism, asta datorita faptului ca dupa moartea Iuliei Hasdeu tatal sau, B.P. Hasdeu, a decis sa se apuce de spiritism pentru a putea intra in contact cu ea si dupa moartea acesteia. Fiecare camera este unica fata de celelalte, iar in fiecare camera puteti gasi multe lucruri personale de-ale Iuliei sau de-ale lui B.P. Hasdeu, tablouri, o statuie de marime naturala cu Iisus, dar si multe altele, fiecare lucru cu povestea lui. Insa cea mai stranie si sinistra camera este "camera obscura" , camera ce are o gaura in perete pentru ca acolo Hasdeu isi facea sesiunile de spiritism...

Inca un lucru care mi-a placut la muzeu este faptul ca exista ghid audio. Ghid audio foarte bun si util pentru ca scuteste si vizitatorii si cei care se ocupa de muzeul de vesnica problema a povestitului. Ghidajul audio este un fel de telecomanda pe care tastezi numarul unei obiect sau a unei camere, dai play, il pui la ureche si o tanti incepe sa-ti povesteasa in detaliu! despre ce ai vrut sa auzi.

Cea mai amuzanta faza din tot trip-ul asta a fost in gara. Cum stateam eu in gara si asteptam trenul de intoarcere in jungla, pardon Bucuresti, se aude la boxe o voce de femeie care anunta un tren international de Viena. Nimic deosebit pana aici, doar ca dupa a urmat anuntul trenului in limba engleza, o engleza acceptabila pana la finalul anuntului cand aud: "I wish you a happy joy!" Doamna cred ca a vrut sa zica "I wish you a happy jorney!" , dar a nimerit cu totul altceva...altceva foarte haios.

Mai jos aveti un clip cu poze de la muzeu (clip realizat de sora mea) , dar daca doriti sa aflati mai multe despre familia Hasdeu, o puteti face aici (site-ul muzeului).

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu